06 1415 5647
info2@vanrijtbewindvoering.nl
Bewindvoerderskantoor Van RijtBewindvoerderskantoor Van RijtBewindvoerderskantoor Van Rijt
  • Home
  • Wie zijn wij
  • Beschermingsbewind
  • Tarieven
  • Downloads
  • Contact

Klachtenreglement

Bewindvoerderskantoor van Rijt

Artikel 1

In deze regeling wordt verstaan onder:

  • Organisatie – Bewindvoerderskantoor Van Rijt
  • Bewindvoerder/curator/mentor: Mevrouw G.J.M. van Rijt
  • Medewerker: een van de medewerkers, werkzaam bij het kantoor
  • Klager: degene, die de klacht indient
  • Cliënt: Een persoon, die onder bewind is gesteld, dan wel onder curatele gestelde bij wie de organisatie tot bewindvoerder, dan wel curator is benoemd of iemand met wie de organisatieeen overeenkomst heeft gesloten
  • Brancheorganisatie: Branchevereniging voor Professionele Bewindvoerders en Inkomensbeheerders (bPBI)
  • Bezwaar: Een schriftelijke uiting van onvrede over de dienstverlening
  • Klacht: Een schriftelijk en uitdrukkelijk als klacht bij de organisatie ingediende uiting van onvrede over de dienstverlening van de organisatie

Artikel 2

Deze regeling geldt uitsluitend voor cliënten van Bewindvoerderskantoor Van Rijt

Artikel 3

Een  bezwaar wordt zo spoedig mogelijk behandeld door de medewerker die het dossier van de cliënt beheert. Deze tracht het bezwaar telefonisch of schriftelijk in overleg met de cliënt op te lossen.

Lukt dat niet, dan brengt de medewerker het bezwaar ter kennis van de directie. Deze behandelt het bezwaar en tracht daarbij, eventueel na nader overleg met de cliënt en de betrokken medewerker, het bezwaar alsnog in der minne op te lossen. De cliënt ontvangt schriftelijk bericht van de wijze waarop het bezwaar door de directie is afgedaan. Is de cliënt niet tevreden gesteld, dan kan hij/zij een  klacht indienen.

Artikel 4

Klachten kunnen uitsluitend schriftelijk worden ingediend. Een klacht moet worden ondertekend en tenminste bevatten:

  • naam en adres van de klager
  • de dagtekening
  • een omschrijving van de klacht

Artikel 5

Een klacht wordt niet in behandeling genomen of de behandeling wordt gestaakt als

  • de cliënt zich voor of tijdens de behandeling van deze zelfde klacht tot een kantonrechter of een andere burgerlijke rechter heeft gewend
  • de klacht anoniem is
  • het feit waarover geklaagd wordt langer dan 6 weken voor indiening heeft plaatsgevonden

Artikel 6

Klachten worden zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 4 weken behandeld door de bewindvoerder. Deze stelt een onderzoek in, formuleert de klacht zo nodig nader, hoort de cliënt en tracht de klacht door bemiddeling op te lossen en deelt dit schriftelijk mede aan de cliënt.

Indien binnen 6 weken na indiening van de klacht geen oplossing is bereikt, wordt de klager door bewindvoerder schriftelijk op de hoogte gesteld dat de klacht kan worden voorgelegd aan de Branchevereniging voor Professionele Bewindvoerders en Inkomensbeheerders (BPBI) of aan de toezichthoudende kantonrechter.

Artikel 7

Indien de klacht niet naar tevredenheid van de klager is afgehandeld, is er de beroepsmogelijkheid bij de Klachtencommissie van de BPBI.

Artikel 8

Alle bezwaren en klachten van cliënten worden onder strikte geheimhouding afgewikkeld. Indien het noodzakelijk is bij derden informatie op te vragen, zal vooraf toestemming aan de cliënt worden gevraagd.

Artikel 9

Deze regeling treedt in werking op 1-1-2014 en geldt voor onbepaalde tijd.

Download de klachtenregelement
Download
  • Home
  • Wie zijn wij
  • Beschermingsbewind
  • Tarieven
  • Downloads
  • Contact
© 2025 Bewindvoerderskantoor Van Rijt | info2@vanrijtbewindvoering.nl | Klachtenreglement